Для роботи з системою Учаснику потрібна реєстрація в системі. Робота на майданчику відбувається в мережі Інтернет та не потребує завантаження на комп’ютер жодних додатків.
Реєстрація на електронному майданчику ТОВ «Українська енергетична біржа» проходить у 3 кроки:
Крок 1
Необхідно заповнити наступні поля:
Офіційна коротка назва – коротка назва для юридичних осіб; для фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців – прізвище, ім’я та по батькові.
Телефон – потрібно вказати контактний телефон у форматі +380001234567.
Електронна пошта – потрібно вказати діючу електронну пошту, на яку прийде лист-підтвердження електронної адреси.
Пароль – потрібно вказати унікальний набір латинських символів та цифр у кількості від 8 до 20. Нікому не передавайте Ваш пароль!
Після заповнення усіх необхідних полів потрібно поставити відмітки погодження з умовами Регламенту та Договору приєднання, а також надати згоду на використання персональних даних та натиснути кнопку «Зареєструватися».
Після проходження даного кроку на вказану Вами електронну адресу прийде лист-підтвердження з посиланням, за яким Вам необхідно перейти для підтвердження актуальності електронної адреси.
Вас буде спрямовано на 2 крок реєстрації.
Ви також можете перейти до 2 кроку реєстрації у Вашому особистому кабінеті, перейшовши за посиланням з листа, надісланого на Вашу електронну пошту.
Крок 2
Перейшовши за посиланням з листа, надісланого на Вашу електронну пошту, ви перейдете до 2 кроку реєстрації у Вашому особистому кабінеті.
Перш за все Вам необхідно обрати тип участі для Вашого учасника, а саме:
Учасник юридична особа – для учасників-юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України та які не є фінансовими установами, доступний функціонал участі в усіх аукціонах, в тому числі з продажу прав вимоги за кредитними договорами.
Учасник фізична особа –для фізичних осіб, які діють від власного імені та у власних інтересах, доступний функціонал участі в усіх аукціонах, в тому числі з продажу прав вимоги за кредитними договорами.
Учасник фізична особа-підприємец – для фізичних осіб-підприємців, які діють від власного імені та у власних інтересах, доступний функціонал участі в усіх аукціонах, в тому числі з продажу прав вимоги за кредитними договорами.
Наступним Вашим кроком буде заповнення блоку інформації про учасника:
У поле ЄДРПОУ необхідно вписати код ЄДРПОУ для юридичних осіб, а якщо учасник є фізичною особою або фізичною особою-підприємцем – ідентифікаційний код або серію та номер паспорта для фізичних осіб.
Коротка назва –коротка назва, наприклад, для юридичних осіб ТОВ «Коротка назва юридичної особи», для фізичних осіб – прізвище, ім’я та по батькові, наприклад Іванов І.І.
Повна назва – необхідно вказати повну назву юридичної особи, наприклад Товариство з обмеженою відповідальністю «Повна назва юридичної особи», для фізичних осіб – повністю прізвище, ім’я та по батькові, наприклад Іванов Іван Іванович.
Далі необхідно заповнити блок адреси:
У полі «Країна» за замовчанням стоїть Україна.
Поштовий індекс – необхідно вказати п’ятизначний код відділення поштового зв’язку, на обслуговування якого перебуває учасник.
Область або регіон – – з випадаючого списку необхідно обрати область, в якій знаходиться учасник.
Населений пункт – необхідно вказати назву населеного пункту із зазначенням типу населеного пункту, наприклад місто Київ.
Адреса в населеному пункті – потрібно вказати поштову адресу у вказаному вище населеному пункті у форматі вулиця/провулок/проспект, назва вулиці, номер будинку, за наявності номер офісу/квартири/приміщення.
Зверніть увагу, правильно вказана поштова адреса необхідна для пересилання документів.
Якщо Ви реєструєтесь як учасник фізична особа, то у Вас додається ще одне поле «Серія та номер паспорту»
Наступним кроком буде заповнення банківських реквізитів:
Номер IBAN – вказати номер рахунку учасника.
Індивідуальний податковий номер – підлягає заповненню, якщо учасник є платником ПДВ.
Далі потрібно заповнити інформацію про керівника або контактну особу учасника із зазначенням її посади, після чого, натиснувши кнопку «Додати документ», обрати необхідний файл на комп’ютері, та, натиснувши кнопку «Завантажити», додати необхідні для ідентифікації документи:
Для юридичної особи – скановану копію договору оферти;
Для фізичної особи та фізичної особи-підприємця – скановану копію паспорту та ідентифікаційного коду.
Зверніть увагу, скановані копії документів мають бути кольоровими!
Після виконання усіх вказаних вище дій потрібно натиснути кнопку «Зберегти», яка знаходиться у верхній частині сторінки і, якщо усі дії були виконані правильно, ви побачите повідомлення про збереження змін.
Якщо була допущена помилка при внесенні інформації, необхідно повернутися до потрібного кроку та внести зміни, після чого повторно їх зберегти.
Крок 3
Далі потрібно перейти у розділ «Користувач», в якому вказати прізвище, ім’я та по батькові контактної особи. У поле «Електронна пошта» система автоматично внесе адресу електронної пошти та номер телефону, вказані при проходженні 1 кроку реєстрації.
Після цього потрібно виконати збереження даних, натиснувши кнопку «Зберегти».
Зверніть увагу, що ідентифікацію та допуск вашого кабінету до роботи в системі проводить адміністратор майданчика.
Для пришвидшення ідентифікації зверніться на гарячу лінію за номером + 38 (044) 337-77-65
ІНСТРУКЦІЯ З ІДЕНТИФІКАЦІЇ УЧАСНИКА НА ЕЛЕКТРОННОМУ МАЙДАНЧИКУ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКА ЕНЕРГЕТИЧНА БІРЖА»
Для того щоб прийняти участь в аукціонах Вам потрібно пройти ідентифікацію на Електронному майданчику.
Пройти ідентифікацію можна одним із наступних способів:
Для юридичних осіб:
через отримання банківського платежу у розмірі 9 гривень з розрахункового рахунку юридичної особи за рахунком, сформованим в собистому кабінеті користувача у вкладці "Учасник", шляхом натискання на кнопку "Створити рахунок" у розділі: Рахунок за реєстрацію, важлиов, що даний розділ з'являється після збереження інформації. Після цього Вам потрібно звернутися за контактним телефоном Оператора та повідомити, що Ви бажаєте пройти ідентифікацію через банківський платіж.
шляхом підписання та направлення на поштову адресу Оператора двох екземплярів Договору-оферти у паперовій формі. Актуальну версію Договору-оферти можна завантажити за наступною адресою: https://sale.ueex.com.ua/public-offer.aspx.
Для фізичних осіб:
шляхом завантаження в створений Особистий кабінет кольорової сканованої копії сторінок паспорта громадянина України, та копію документа, що містить реєстраційний номер облікової картки платника податків України. Для цього Вам потрібно додати скановані копії відповідних документів у вкладці «Учасник» Профілю користувача натиснувши кнопку «Додати документ», після чого обрати потрібний файл на Вашому комп’ютері та натиснути кнопку «Завантажити». Після цього Вам потрібно звернутися за контактним телефоном Оператора та повідомити, що Ви бажаєте пройти ідентифікацію.
Для створення нового аукціону потрібно перейти в особистий кабінет, обрати вкладку «Аукціони», після чого натиснути кнопку «Новий аукціон»:
У даній формі з випадаючого списку потрібно обрати тип аукціону: з продажу майна банків, або з продажу прав вимоги за кредитами.
Далі потрібно внести загальну інформацію про лот, який виставляється на торги:
Після цього заповнити наступний блок інформації:
Розмір мінімального кроку аукціону можна встановити як у відсотковому, так і в ціновому значенні, при цьому інше значення вирахується системою автоматично.
Далі потрібно натиснути кнопку «Додати актив»
У поле, яке відкриється потрібно внести усю необхідну інформацію:
Код CAV можна вводити як за першими цифрами коду активу, так і за його назвою.
Також необхідно обрати кількість та одиницю виміру активів (наприклад приміщення площею 200 квадратних метрів), та його місцезнаходження (якщо дана інформація наявна).
За необхідності можна додавати потрібну кількість активів.
Після внесення усієї інформації потрібно повернутися наверх сторінки і натиснути кнопку «Зберегти»:
Аукціон буде збережений як чернетка, Ви можете повернутися до його редагування/публікації у будь-який час, знайшовши йог в пошуку з обраним параметром «Власні»:
Для того щоб аукціон потрапив до ЦБД його необхідно опублікувати, натиснувши кнопку «Опублікувати». Якщо усі дані введено вірно, після публікації аукціону з’явиться посилання на аукціон в ЦБД:
Після створення та публікації аукціону у зазначений час, за наявності не менше ніж 2 поданих заявок, відбудеться аукціон.
Після завершення аукціону система автоматично визначить учасника з найвищою ціновою пропозицію, після чого у Вас буде можливість його кваліфікувати:
Після підписання кандидатом у переможці протоколу потрібно завантажити підписаний протокол, натиснути кнопку «Кандидат кваліфікований (протокол)».
Після повної оплати переможцем вартості предмету аукціону потрібно завантажити потрібний документ (підтвердження оплати) та натиснути кнопку «Кандидат кваліфікований (оплата)».
Для роботи з системою Учаснику потрібна реєстрація в системі. Робота на майданчику відбувається в мережі Інтернет та не потребує завантаження на комп’ютер жодних додатків.
Для зручного пошуку аукціонів, які можуть Вас зацікавити, на електронному майданчику ТОВ «Українська енергетична біржа» реалізовано пошуковий механізм з набором фільтрів.
Модуль пошуку доступний зареєстрованим та незареєстрованим користувачам.
Для незареєстрованих користувачів модуль пошуку із стандартним набором інструментів доступний на стартовій сторінці майданчика.
Для користувачів, які зареєструвалися на майданчику ТОВ «Українська енергетична біржа», модуль пошуку із стандартним набором інструментів доступний на стартовій сторінці. Модуль пошуку із розширеним набором інструментів доступний з профілю користувача (для цього потрібно авторизуватися на майданчику та перейти у Профіль користувача, після цього перейти у вкладку «Аукціони».
Пошук потрібних Вам аукціонів Ви можете здійснювати за наступними критеріями:
1. Назва товару – пошук за назвою аукціону. Для пошуку за даним критерієм необхідно ввести назву аукціону або назву активу, який виставлено на продаж у пошукове поле та натиснути кнопку пошуку. За результатами застосування даного критерію пошуковим модулем буде відібрано ті аукціони, в описі або назві яких міститься дана назва.
2. Замовник – пошук за кодом ЄДРПОУ або назвою замовника аукціону. Для пошуку за даним критерієм необхідно ввести код ЄДРПОУ або назву замовника, аукціони якого Вас цікавлять у пошукове поле та натиснути кнопку пошуку. За результатами застосування даного критерію пошуковим модулем буде відібрано аукціони, оголошені обраним замовником.
3. Регіон – пошук за регіоном знаходження майна. Для пошуку за даним критерієм необхідно обрати область, у якій знаходиться актив, виставлений на продаж. За результатами застосування даного критерію пошуковим модулем буде відібрано аукціони, активи яких знаходяться у вказаному регіоні.
Для зручності користування у пошуковому модулі доступні наступні фільтри:
1. CAV – пошук за назвою або кодом позиції Єдиного Аукціонного Словника (англ. Common Auction Vocabulary). Для пошуку за даним фільтром необхідно ввести перші літери або код категорії майна чи активів, яка Вас цікавлять та обрати з списку потрібну категорію, після чого натиснути кнопку пошуку. За результатами застосування даного фільтру пошуковим модулем буде відібрано аукціони з продажу активів, які належить до обраної Вами категорії.
2. № аукціону – пошук за унікальним ідентифікатором, який присвоюється кожному аукціону у системі Прозорро.Продажі. Для пошуку за даним фільтром необхідно ввести унікальний номер аукціону (за умови, що він Вам відомий) у поле фільтру та натиснути кнопку пошуку. За результатами застосування даного фільтру за умови правильно введеного номеру аукціону пошуковим модулем буде знайдено лише 1 аукціон.
3. № лоту – пошук за номером лоту. Кожен лот, який виставляється на реалізацію у системі Прозорро.Продажі, має свій кодовий номер. Для пошуку за даним фільтром необхідно ввести номер лоту у поле фільтру та натиснути кнопку пошуку. За результатами застосування даного фільтру та за умови правильно введеного номеру лоту пошуковим модулем буде знайдено один або більше аукціонів. Зверніть увагу на статуси аукціонів, вони вказують чи можливо ще подати пропозицію на конкретний лот (Період прийому пропозицій, Аукціон, Кваліфікація). Подати пропозицію можливо лише до аукціону зі статусом «Період прийому пропозицій».
4. Дата – пошук за датою оголошення аукціону, датою завершення прийому пропозицій або датою аукціону. Для пошуку за даним фільтром необхідно натиснути кнопку фільтру, обрати з випадаючого списку потрібну подію та обрати у календарі інтервал між потрібними датами. За результатами застосування даного фільтру пошуковим модулем буде відібрано аукціони, обрана подія у яких відбулась або відбудеться у вказаному часовому проміжку.
4. Бюджет – пошук за початковою вартістю продажу лоту, визначеною при його публікації. Для пошуку за даним фільтром необхідно натиснути кнопку фільтру та ввести у відповідні поля мінімальну та максимальну суми початкової вартості продажу лоту. За результатами застосування даного фільтру пошуковим модулем буде відібрано аукціони, початкова вартість яких належить до вказаного проміжку.
6. Статус – пошук за статусом аукціону. Для пошуку за даним фільтром необхідно обрати з випадаючого списку один із запропонованих статусів. За результатами застосування даного фільтру пошуковим модулем буде відібрано аукціони, які перебувають у обраному статусі.
Для зареєстрованих користувачів у профілі доступні наступні додаткові фільтри:
1. Обрані – пошук аукціонів, які відстежуються Вашим профілем. Для пошуку за даним фільтром необхідно натиснути кнопку фільтру та кнопку пошуку. За результатами застосування даного фільтру пошуковим модулем буде відібрано аукціони, які ви раніше обрали для спостереження.
2. Беру участь – пошук аукціонів, на які Ви подали пропозицію через Ваш профіль. Для пошуку за даним фільтром необхідно натиснути кнопку фільтру та кнопку пошуку. За результатами застосування даного фільтру пошуковим модулем буде відібрано аукціони, на участь в яких Ви подавали пропозицію.
Усі фільтри, окрім фільтру за статусом аукціону можна обирати необмежену кількість разів для того щоб розширити коло пошуку.
Щоб деталізувати пошук усі вказані фільтри можна комбінувати та поєднувати між собою.
Для очищення модулю пошуку від попередніх пошукових запитів використовуйте кнопку «Очистити».
Для участі в аукціоні потрібно бути зареєстрованим на майданчику та зняти тестовий режим. У потрібному Вам аукціоні натиснути клавішу «Подати пропозицію», за необхідності вказати закриту цінову пропозицію та проставити погодження з умовами, після чого натиснути клавішу «Зберегти». Створити рахунки та оплатити гарантійний та реєстраційний внески та завантажити необхідні документи. Після виконання всіх дій натиснути кнопку «Подати на розгляд».
Як зареєструватися?
Для реєстрації на майданчику потрібно в інтерфейсі майданчика натиснути кнопку «Зареєструватися» після чого заповнити поля, проставити позначки погодження та натиснути внизу кнопку «Зареєструватися». Далі потрібно у вкладці «Учасник» обрати тип участі, відповідно до нього заповнити всі поля позначені зірочкою (вони є обов’язковими) та натиснути вгорі кнопку «Зберегти». Ваш кабінет буде в стані «Підготовлено». Для проходження ідентифікації потрібно завантажити необхідні документи (копії паспорту для фізичних осіб) або оплатити 9 грн. за ідентифікацію (для юридичних осіб).
Які документи потрібні для реєстрації?
Якщо Ви хочете працювати на майданчику як фізична особа або як фізична особа-підприємець, то для проходження ідентифікації Вам буде достатньо завантажити сканованої копії паспорту та коду. Якщо Ви хочете працювати як юридична особа, то для проходження ідентифікації Вам потрібно підписати та завантажити скановану копію підписаного договору з майданчиком (договір-оферта) або оплатити 9 грн за ідентифікацію з розрахункового рахунку вашої компанії.
Як подати заявку/пропозицію на аукціон?
В актуальному вам аукціоні натиснути кнопку «Подати пропозицію», вказати закриту цінову пропозицію (лише в аукціонах на підвищення ціни) та проставити позначки підтвердження, після чого натиснути кнопку «Зберегти». Створити та оплатити рахунки на оплату гарантійного та реєстраційного внесків, натиснувши кнопку «Створити рахунок» та завантажити необхідні документи. Після виконання всіх дій натиснути кнопку «Подати на розгляд».
Як подивитися приміщення/авто, ознайомитися із документами?
На сторінці з інформацією про аукціон Ви також можете переглянути документи аукціону та завантажені фото майна, що продається. Якщо Вас зацікавить більш детальна інформація Ви можете звернутися напряму до замовника – в описі лоту вказана контактна особа.
Які документи потрібні для участі в аукціоні?
Для участі в аукціоні з продажу об’єктів малої приватизації потрібно завантажити документи в залежності від типу участі учасника. Перелік документів можна переглянути відкривши вкладку «Документи», що знаходиться на синій панелі внизу сторінки майданчика та обравши свій тип участі. Також радимо уважно ознайомитися з документацією аукціону, там можуть бути вказані додаткові вимоги до учасників.
Чи можна оплачувати гарантійний внесок через касу/термінал/з картки іншої людини?
Так, оплата через касу та термінал допускається в усіх типах аукціонів окрім малої приватизації, але в платіжному дорученні обов’язково має бути вказано призначення платежу відповідно до рахунку. Оплата з карти/від імені іншої людини не допускається взагалі.
Де знайти інформацію про дату та час аукціону?
На сторінці з інформацією про аукціон, в розділі «Основні параметри» є перелічені періоди аукціону, там же зазначена точна дата та час аукціону.
Як зайти на аукціон?
Якщо Ви подали пропозицію для участі в аукціоні та були допущені до нього, то в день аукціону вам в особистий кабінет на майданчику та на електронну пошту, вказану при реєстрації, має прийти індивідуальне посилання для участі в аукціоні.
Як проходить аукціон?
Англійський аукціон проходить в три раунди на підвищення ціни. Кожен учасник має три хвилини, щоб зробити ставку. Учасник може залишити початкову цінову пропозицію без змін або ж підняти її не менше ніж крок аукціону.
Голландський аукціон проходить з покроковим зниженням початкової ціни. Система автоматично знижує ціну на крок аукціону. Будь-який учасник, допущений до участі в даному аукціоні може зупинити зниження ціни. Після цього всім учасникам аукціону, крім учасника, що подав цінову пропозицію дається можливість подати закрити цінові пропозиції вищі від поточної ціни лоту. Коли всі закриті цінові пропозиції подані, учасник, що подав цінову пропозицію та зупинив етап покрокового зниження ціни має право однократно зробити цінову пропозицію вищу від поточної ціни лоту не менше ніж на крок аукціону.
Детальніше про участь в аукціоні Ви можете дізнатися у розділі Допомога та на нашому каналі YouTube.
Як робити ставку?
В модулі аукціону в кожному з трьох раундів аукціону учаснику надається три хвилини, щоб збільшити свою ставку на крок або залишити її без змін. Більш детально можете переглянути інформацію в розділі Допомога.
Ціна лота вказана із ПДВ чи без? Чи будуть додаткові витрати?
На сторінці з інформацією про аукціон в підрозділі «Основні положення» вказана початкова ціна лоту, поруч з нею замовник обов’язково вказує чи ціна зазначена з ПДВ чи без нього. Проте, радимо додатково переглянути документи аукціону, так як замовник може в них вказати, що ПДВ буде нараховуватися додатково до ціни продажу.
Що буде із гарантійним внеском у разі перемоги?
Якщо Ви приймаєте участь в аукціоні з продажу майна банків-банкрутів, то з гарантійного внеску буде вирахувана винагорода майданчика, а решта суми повернута переможцю.
Якщо Ви приймаєте участь в аукціоні з продажу державного та комунального майна – з гарантійного внеску буде вирахувано плату за участь в аукціоні.
Якщо Ви приймаєте участь в аукціоні з продажу об’єктів малої приватизації, то гарантійний внесок перераховується в рахунок оплати вартості лоту.
Як повернути гарантійний внесок? В яких випадках він не повертається?
Для того щоб повернути гарантійний внесок потрібно написати заяву на повернення коштів. Переглянути шаблон заяви можна у вкладці Документи на синій панелі інструментів внизу сторінки майданчика. Заяву потрібно роздрукувати, заповнити, підписати та направити нам скановану копію, а оригінал надіслати поштою.
Гарантійний внесок не повертається у випадку порушень з боку учасника, його дискваліфікації, відмови підписувати протокол або договір.
Чи повертається реєстраційний внесок?
Реєстраційний внесок повертається лише у випадку якщо аукціон був скасований.
Скільки складає винагорода майданчика?
Винагорода майданчика розраховується в залежності від регламенту за яким виставляється на аукціон майно. Розрахунок тарифів можна переглянути у вкладці Тарифи на синій панелі інструментів внизу сторінки майданчика.
В які терміни сплачується комісія майданчика?
Винагорода майданчика оплачується після опублікування протоколу в системі, але не пізніше підписання договору.
Коли і куди відправляють оригінали документів?
Оригінали документів по аукціонах з продажу об’єктів малої приватизації просимо Вас надсилати Новою Поштою. Реквізити для відправлення вказані на сторінці подання пропозиції на майданчику. Документи потрібно надіслати до моменту завершення прийому пропозиції за обраним Вами лотом.
В які терміни підписується протокол?
Строк підписання протоколу залежить від типу аукціону в якому Ви приймаєте участь:
Протокол до аукціону по оренді вагонів Укрзалізниці підписується за допомогою Електронного цифрового підпису не пізніше 18:00 год наступного дня після закінчення аукціону.
Протокол до аукціонів з продажу державного та комунального майна має бути підписаний переможцем не пізніше 6 робочих днів з дня, наступного за днем формування його ЦБД.
Протокол до аукціонів з продажу об’єктів малої приватизації підписується переможцем протягом трьох робочих днів за днем формування його у системі.
Які терміни повної оплати за лот і підписання угоди?
За аукціонами з продажу майна та активів неплатоспроможних банків – оплата протягом 18 робочих днів з дня формування протоколу, договір протягом 20 робочих днів з дня формування протоколу.
За аукціонами з продажу державного та комунального майна – договір потрібно укласти протягом 18 робочих днів за днем формування протоколу.
За аукціонами з продажу об’єктів малої приватизації – договір протягом 30 календарних днів, оплата протягом 30 календарних днів з дня підписання договору.
За аукціонами з продажу майна банкрутів – оплата протягом 10 робочих днів з дня формування протоколу, про придбання майна складається акт, який підписується не пізніше трьох робочих днів після повної сплати переможцем запропонованої ним ціни.
Які особливості аукціонів з продажу необробленої деревини?
Основними особливостями аукціонів з продажу окремих партій необробленої деревини є те, що брати участь у них можуть лише фізичні особи-підприємці та юридичні особи. Для участі необхідно подати заяву та витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань України. Для Фізичних осіб-підприємців додатково потрібно додати копію паспорту та картки з індивідуальним податковим номером особи. Детальніше про документи, які необхідно підготувати для участі у таких аукціонах Ви можете дізнатися у розділі Документи.
Розмір винагороди оператора у таких аукціонах складає 1,5% ціни продажу та вираховується зі сплаченого гарантійного внеску переможця.
Реєстраційний внесок залежить від початкової ціни лоту та складає 340, 510 або 1700 грн. Детальніше про розмір винагороди та реєстраційного внеску Ви можете дізнатися у розділі Тарифи.
Які особливості участі в аукціонах з продажу майна банкрутів?
Для участі фізичної особи в аукціоні з продажу майна банкрутів необхідно лише сплатити гарантійний внесок та долучити до пропозиції копію картки з індивідуальним податковим номером особи.
Для юридичної особи необхідно долучити актуальний Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань України та копію документа, який підтверджує повноваження представника юридичної особи (наказ/рішення про призначення/протокол обрання).
Винагорода оператора вираховується із гарантійного внеску та варіюється від 2 до 5% від ціни продажу лоту. Детальніше у розділі Тарифи.
Також особливістю цих аукціонів є те, що для того, щоб придбати лот достатньо одного учасника. У такому випадку учасник одразу переходить до етапу кваліфікації, при цьому модуль аукціону не активується. За наявності двох і більше учасників аукціон відбудеться за стандартними правилами. Детальніше про умови проведення аукціонів Ви можете дізнатися у розділі Документи.
Які особливості митних аукціонів?
Основною відмінністю митних аукціонів є фіксована ставка реєстраційного внеску та винагороди оператора (170 грн та 5% відповідно). Детальніше у розділі Тарифи.
Для подачі пропозиції на такі аукціони необхідно підписати заявку за допомогою кваліфікованого електронного підпису та сплатити внески.
Не реалізовані на перших аукціонах товари виставляються на другий митний аукціон зі зменшенням стартової ціни на 25%. У випадку відсутності учасників запускається третій митний аукціон зі зменшенням стартової ціни на 50% від ціни першого аукціону. Якщо ж і третій аукціон не відбувся лот переходить до етапу редукціону – аукціону з автоматичним покроковим зниженням ціни.
Максимальне зниження складає 70% від ціни першого аукціону, але ціна не може бути меншою за суму митних платежів, яка вказується у документації кожного лоту.
Які особливості аукціонів з продажу прав оренди згідно нового Закону України «Про оренду державного та комунального майна»?
Ключовою відмінністю цих аукціонів є те, що ініціювати виставлення цікавого об’єкту оренди на аукціон може бути сам потенційний орендар. Для цього потрібно звернутися до власника або балансоутримувача такого об’єкту оренди із письмовою заявою про включення об’єкту до Переліку першого типу та виставлення його на аукціон.
Для участі в аукціоні необхідно сплатити гарантійний та реєстраційний внески, підготувати певний пакет документів (платіжні доручення та копії паспорту для фізичних осіб та Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань України, інформацію про кінцевого бенефіціарного власника та платіжні доручення для юридичних осіб). Детальну інформацію, а також шаблони документів Ви можете переглянути у розділі Документи.
Для того, щоб придбати лот, достатньо одного учасника. У такому випадку учасник одразу переходить до етапу кваліфікації, при цьому модуль аукціону не активується. За наявності двох і більше учасників аукціон відбудеться за стандартними правилами.
Які умови участі у торгах з оренди вагонів?
Розмір грошової винагороди оператора за придбаний лот встановлюється у відсотковому відношенні до ціни продажу та складає 5 (п’ять) відсотків від ціни реалізації, помноженої на кількість вагонів, що міститься у лоті.
Також за участь в електронних торгах аукціонах) після завершення електронного аукціону з учасників справляється плата за участь у розмірі одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян (17,00 грн.).
Інструкція з процедури створення нового об’єкту в переліку об’єктів оренди
Для роботи з переліками Ви маєте бути зареєстровані (тип участі Організатор згідно ЗУ) на майданчику та пройти ідентифікацію (Ваш профіль повинен мати статус «Зареєстровано»).
Для внесення об'єкту оренди перейдіть у вкладку "Об'єкти оренди" та натисніть кнопку "Новий об'єкт", вам відкриється сторінка для заповнення.
Перший блок "Основні параметри"
Назва об'єкту в реєстрі – прописуєте назву з Вашого рішення.
Тип власності: сумісна, державна або комунальна
Блок «Рішення про затвердження переліку об’єктів, або про включення нового об’єкта до переліку»
Якщо у Вас наявне рішення - поставте позначку та вкажіть реквізити рішення – назву, номер та дату.
Блок "Організації, задіяні в керуванні об'єктом"
Заповніть усі обов’язкові поля (позначені зірочкою) у розділі «Балансоутримувач». Аналогічно заповніть розділ «Керуюча організація» - тобто уповноважений орган управління.
У випадку якщо балансоутримувач та керуюча організація співпадають - заповніть лише розділ «Балансоутримувач», при цьому у розділі «Керуюча організація» потрібно прибрати значення ЄДРПОУ з випадаючого списку «Тип ідентифікації».
Якщо в об’єкта оренди є чинний орендар – зазначте його дані у розділі «Чинний орендар». Якщо чинний орендар відсутній – поля не заповняються.
Блок "Стан погоджень та рішень"
У полі «Тип переліку» з випадаючого списку оберіть:
Перелік першого типу якщо об’єкт оренди підлягає передачі в оренду за результатами аукціону;
Перелік другого типу якщо об’єкт оренди підлягає передачі в оренду без проведення аукціону;
Якщо об’єкт вже передано в оренду або тип переліку не визначено – залиште це поле як є, або оберіть значення «Виберіть значення».
У полі «Статус об’єкту у переліку» оберіть одне із запропонованих значень.
Поле «Стан пам'ятки культурної спадщини» підлягає заповненню якщо об'єкт оренди є пам’яткою архітектури або об’єктом культурної спадщини.
Оберіть значення у полі «Стан державної реєстрації об'єкту» в залежності від фактичної реєстрації права власності на об’єкт. Якщо право власності зареєстровано необхідно вказати реквізити документу про реєстрацію.
Розділи «Погодження балансоутримувача» та «Погодження орендодавця» підлягають заповненню лише якщо такі погодження наявні або є необхідними. Для заповнення потрібно поставити позначку та зазначити назву, реквізити та короткий зміст документу погодження.
Якщо погодження не потрібні – залиште ці поля пустими.
У розділі «Погодження органу управління», якщо наявне погодження з боку уповноваженого органу управління, необхідно обрати одне із значень випадаючого списку полі «Наявність та необхідність рішення» та вказати назву, реквізити та короткий зміст документу погодження.
Якщо погодження не потрібні – з випадаючого списку оберіть значення «Відсутні» та залиште текстове поле пустим.
Розділи «Інформація про згоду на здійснення поточного та/або капітального ремонту орендованого майна», «Рішення про передачу об'єкта на приватизацію», «Рішення про передачу проведення інвестиційного конкурсу» та «Погодження органу охорони культурної спадщини» підлягають заповненню лише у разі наявності відповідних рішень.
Якщо рішення відсутні – залишайте поля пустими по аналогії з попередніми розділами.
Блок «Правила та умови передачі об'єкта в оренду»
З випадаючого списку поля «Спосіб обмеження цільового призначення об'єкта» оберіть одне із значень:
«Окрім зазначеного» - у випадку, якщо дозволяється використання об’єкту оренди за усіма видами цільового призначення окрім тих, які Ви оберете (до 5-ти значень) зі словника «Цільове призначення об'єкта» за допомогою кнопки Ctrl.
«Тільки зазначене» - у випадку, якщо дозволяється використання об’єкту лише за видами цільового призначення, які Ви вкажете у полі «Опис обмежень цільового призначення об'єкта»;
«Без обмежень» - у випадку, якщо будь-які обмеження видів цільового використання відсутні. Поле «Опис обмежень цільового призначення об'єкта» при цьому залиште пустим.
За наявності додаткових умов оренди – вкажіть їх у полі «Додаткові умови оренди майна». Якщо додаткові умови відсутні – залиште поле пустим.
Якщо умовами договору про передачу об’єкту в оренду передбачено можливість передачі об’єкту в суборенду поставте відповідну позначку у полі «Можливість суборенди».
У розділі «Пропонований графік оренди» потрібно зазначити строк оренди, на який об’єкт передається в оренду. Для цього у полях «Строк оренди» потрібно вказати необхідні значення. Наприклад якщо строк оренди складає 5 років – відповідно вказуєте 5 років, 0 місяців та 0 днів. Поля «Графік погодинного використання» при цьому залиште незаповненими.
Якщо ж об’єкт оренди передається в оренду погодинно – необхідно зазначити графік використання для кожного з дня тижня.
Якщо на період оренди об’єкту заплановано заходи, які можуть обмежувати потенційного орендаря у праві користування об’єктом – зазначте їх у полі «Інший графік використання».
Блок «Вартісні характеристики»
Поля «Первісна балансова вартість», «Залишкова балансова вартість» та «Ринкова вартість» є обов'язковими до заповнення. Якщо дані суми вказуються з урахуванням податку на додану вартість – поставте відповідну позначку.
Поля «Дата визначення ринкової вартості» та «Інформація про оцінювача, вартість оцінки, необхідність компенсації оцінки орендарем та суму компенсації» не є обов’язковими та підлягають заповненню лише якщо орендна плата визначалася за результатами проведення незалежної оцінки об’єкту оренди.
Поле «Посилання на пункт Методики розрахунку орендної плати, яким встановлена орендна ставка для запропонованого цільового призначення» підлягає заповненню лише якщо стартова орендна плата визначалася згідно Методики.
У полі «Фактичне значення орендної ставки» вкажіть початкову вартість оренди за один місяць.
«Фактичне значення орендної ставки» - сума оренди за місяць. Якщо сума вказується з урахуванням податку на додану вартість – поставте відповідну позначку.
Блок «Склад об’єкту»
Натисніть кнопку «Додати актив» для того, щоб розгорнути блок складу та властивостей об’єкту оренди.
В полях «Назва об’єкта» та «Опис об’єкта» необхідно вказати коротку назву об’єкта оренди та його основні характеристики.
У полі «Основний класифікатор об’єкта» оберіть необхідне значення з списку, наприклад «Нерухоме майно». У полі «Тип об'єкта» оберіть необхідне з випадаючого списку.
Блок «Технічні характеристики»
Вкажіть дані щодо площі об’єкту оренди та його додаткових характеристик шляхом заповнення полів та встановлення відповідних позначок.
У розділі «Розташування» необхідно вказати точну адресу об’єкта оренди. Вкажіть Код об’єктів адміністративно-територіального устрою України та оберіть місце розташування об’єкта на карті (адреса та координати підтягнуться автоматично).
Поля блоку «Контактна особа» та «Організація» заповнюються згідно даних з особистого кабінету орендодавця. За необхідності Ви можете змінити дані контактної особи.
Після заповнення усіх необхідних полів потрібно повернутися до верхньої частини сторінки та натиснути кнопку збереження.
У випадку успішного збереження з’явиться надпис на зеленому тлі «Збереження виконано».
Якщо одне, або кілька обов’язкових полів не заповнено, або не обрано значення система замість повідомлення про збереження вкаже на помилку. Поле, або розділ, у якому було допущено помилку, буде виділено червоним кольором. Заповніть поле або оберіть значення відповідно до підказок та повторно виконайте збереження.
Після того, як збереження буде виконано, у Вас з’явиться можливість додати документи до об’єкту. Для цього потрібно опуститися до нижньої частини сторінки та натиснути кнопку «Додати документ», яка знаходиться над блоком «Контактна особа».
Після натискання кнопки «Додати документ» відкриється форма вибору типу документу. З випадаючого списку оберіть необхідне значення, оберіть файл з Вашого комп’ютера та натисніть кнопку «Завантажити». Повторіть дію для додавання кожного з документів, які необхідно опублікувати.
Після додавання усіх документів уважно перегляньте форму об’єкту та виконайте публікацію шляхом натискання кнопки «Опублікувати» у верхній частині сторінки. Після успішної публікації Ви отримаєте повідомлення про те, що публікацію було виконано.
Якщо потрібно внести до переліку декілька схожих об’єктів Ви можете створити копію будь-якого збереженого об’єкту. Після цього буде створено точну копію об’єкту без доданих документів. Скоригуйте інформацію, додайте документи та виконайте його публікацію.
Після публікації об’єкту у Вас буде можливість додавати до нього документи без обмежень по часу та вносити зміни до текстових полів.
Для внесення змін натисніть кнопку «Редагувати» у верхній частині сторінки, внесіть відповідні зміни та натисніть кнопку «Опублікувати».
Для виключення об’єкту з переліку натисніть кнопку «Виключити об’єкт з переліку», завантажте документ, на підставі якого відбувається виключення, та виконайте публікацію.
Інструкція зі створення та публікації електронного аукціону для орендодавців згідно Закону України «Про оренду державного та комунального майна»
Ця інструкція для орендодавців, які вже створили та опублікували об’єкт оренди в електронній торговій системі, та готові створювати з нього аукціон.
Просимо перевірити чи дійсно Ви авторизовані на майданчику (увійшли до свого особистого кабінет за допомогою логіну та паролю). Важливо пам’ятати, роботу в об’єктах або аукціонах ви можете виконувати тільки після авторизації.;
Знайдіть перелік опублікованих Вами об’єктів:
Для цього відкрийте головне меню натиснувши на свою електронну адресу у правій верхній частині сторінки.
Далі перейдіть у розділ «Об’єкти оренди», оберіть позначку «Власні» та натисніть «Діючі»:
Після цього натисніть кнопку «Пошук», так Ви отримаєте перелік об’єктів, які опубліковано з Вашого профілю.
Зверніть увагу що опубліковані об’єкти оренди будуть мати унікальний ідентифікатор у форматі «RGL001-UA….»
Якщо Ви готові створювати та публікувати електронний аукціон з відповідного об’єкту оренди, оберіть такий об’єкт та натисніть «Детальніше.
На сторінці об’єкту, який включено до Переліку першого типу, у Вас буде кнопка «Створити аукціон», за допомогою якої Ви можете створити перший електронний аукціон.
Якщо при публікації об’єкту оренди Ви випадково віднесли об’єкт до Переліку першого типу, але це повинен бути «Аукціон на продовження договору оренди»:
Перед тим як створювати аукціон, натисніть кнопку «Редагувати»
Після чого у Вас буде можливість внести зміни у вже опублікований об’єкт оренди, перед тим як остаточно публікувати електронний аукціон.
У блоці «Стан погоджень та рішень», натисніть на «Тип переліку, до якого віднесено об’єкт», з випадаючого списку оберіть «Не визначено».
Після публікації об’єкту з зміненим Типом переліку, до якого віднесено об’єкт, у Вас з’явиться нова кнопка, для створення Аукціону на продовження договору оренди.
Повернемось до створення та публікації аукціону, якщо об’єкт відноситься до Переліку першого типу, а саме створення та публікації першого англійського аукціону на зростання ціни.
Натискаємо на кнопку «Створити аукціон»:
Після цього у вас зв’явиться інформаційне повідомлення він майданчика, де система буде просити Вас ще раз все перевірити, так як більша частина інформації про об’єкт буде автоматично перенесена в Аукціон із вже опублікованого Об’єкту. Натискаємо «Перейти до створення».
У вас відкрилась чернетка електронного аукціону, де перед тим як публікувати його в електронну торгову систему, у Вас буде можливість внести необхідні дані, які повинні відповідати вимогам законодавства та електронної торгової системи.
На сторінці чернетки аукціону:
З випадаючого списку «Оголошення аукціону з» оберіть «Оренда державного та комунального майна»
Блок «Основні параметри»:
в залежності який саме раз виставляється даний Об’єкт на аукціон, оберіть будь ласка значення.
«Номер лоту» - Номер лоту обирає Організатор, мінімальна кількість символів три. Рекомендуємо присвоювати унікальні номери лоту, наприклад у форматі «код ЄДРПОУ замовника/порядковий номер лоту – 25158707/3»
«Назва аукціону» - Коротка назва аукціону.
«Опис аукціону»- Детальний опис лоту.
«Тип проведення» та «Тип власності» - автоматично дублюються з Об’єкту оренди.
«Стартова вартість за», оберіть за який період буде вказана стартова вартість орендної плати: «За день», «За тиждень» та «За місяць»
«Мінімальна кількість учасників» - автоматично «1» згідно ЗУ «Про оренду державного та комунального майна».
«Стартова оренда плата» - зазвичай плата за 1 місяць (крім випадків погодинної оренди та оренди терміном менше місяця)
«з ПДВ» чи «без ПДВ» - Орендодавець визначає самостійно.
«Розмір мінімального кроку» - 1%
«Гарантійний внесок» - згідно п. 58 Порядку передачі в оренду державного та комунального майна.
«Розмір реєстраційного внеску» - 10% від мінімальної заробітної плати на 1 січня поточного року (у 2021 році становить 600,00 грн).
«Дата проведення аукціону» - визначається замовником в період від 20 до 35 календарних днів з дня, наступного за днем публікації аукціону в системі.
«Строк оренди» - Визначається Орендодавцем (стандартно становить 5 років, крім аукціонів на продовження)
«Порядок ознайомлення з майном, час та місце проведення огляду об’єкта» - вказується замовником (поле не обов’язкове).
«Додаткові відомості» - вказуються Організатором (поле не обов’язкове).
Блок «Банківський рахунок»:
«Оберіть тип банківського рахунку та валюту» - Оберіть тип залежності які саме кошти ви очікуєте отримати на цей рахунок
«Назва банку» - Коротка назва банку згідно реєстру.
«Опис» - Вкажіть опис в залежності які саме кошти ви очікуєте отримати на цей рахунок.
«Валюта» - Вкажіть у який валюті будуть проводитись оплати на відповідні рахунки.
Блок «Активи аукціону»
Актив аукціону автоматично підтягується з об’єкту оренди.
Блок «Адреса місцезнаходження майна»
Адреса місцезнаходження майна автоматично підтягується з об’єкту оренди.
Блок «Інформація щодо реєстрації»
«Стан державної реєстрації об’єкту» включає в себе випадаючий список. «Не зареєстровано» або «Зареєстровано» (у такому випадку потрібно вказати: номер документу про реєстрацію, дату та час реєстрації).
Блок «Технічні характеристики, нерухомість»
Технічні характеристики, нерухомість - автоматично підтягується з об’єкту оренди.
Блок «Правила та умови передачі об'єкта в оренду»
Правила та умови передачі об'єкта в оренду - автоматично підтягується з об’єкту оренди.
Блок «Пропонований графік оренди»
Потрібно обрати кількість годин на день та кількість днів на тиждень або вказати інший графік використання.
Блок «Періоди графіку оренди»
Дата та час початку оренди та дата та час завершення оренди
Окремо є можливість розписати по днях (поля не обов’язкові).
Завантаження документів та публікація аукціону.
Після того, як Ви заповнили всі необхідні поля, натисніть «Зберегти»
Після збереження у Вас з’явиться можливість додати документи, у блоці «Документи аукціону» натисніть кнопку «Додати документ».
У випадаючому списку оберіть необхідний тип документу, Вам потрібно завантажити «Фотографічні зображення майна», «Проєкт договору оренди» та «Поверхневий план об’єкта або план поверха» (документи є обов’язковими до завантаження) та Оголошення про передачу майна в оренду.
Після завантаження документів натисніть кнопку «Опублікувати», аукціон буде опубліковано в електронній торговій системі.
Зверніть увагу, що у випадку виявлення помилок, чи необхідності внесення додаткової інформації, у Вас є 2 робочі дні, згідно Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, на внесення змін до аукціону.
В аукціонах на продовження договору оренди державного або комунального майна чинний орендар має переважне право на укладення договору оренди.
Для його реалізації у відповідному аукціоні потрібно подати заявку на участь в електронному аукціоні, сплатити гарантійний та реєстраційний внески та додати необхідні документи (перелік зазначено у розділі «Документи»). При цьому розмір гарантійного внеску для чинного орендаря складає половину розміру початкової орендної плати, вказаної в оголошенні. Детальніше про подання пропозиції на участь в аукціоні Ви можете дізнатися у відповідній інструкції у розділі «Допомога».
Після виконання усіх вимог Вашу пропозицію буде допущено до електронного аукціону, в ході якого Ви можете збільшувати свою цінову пропозицію у кожному раунді. Детальніше про участь в англійському аукціоні Ви можете дізнатися у відповідній інструкції у розділі «Допомога».
Водночас для реалізації переважного права чинного орендаря на продовження договору оренди існує останній, четвертий раунд аукціону, у якому у Вас буде можливість погодитись на найвищу ціну, запропоновану у ході торгів, або відмовитися від неї. Якщо Ви погодитесь на найвищу запропоновану ціну – Вас буде визначено переможцем електронного аукціону та виникне обов’язок підписання протоколу електронних торгів та укладення договору оренди. У разі відмови від найвищої цінової пропозиції, запропонованої у ході торгів, Вам буде запропоновано погодитись на другу за розміром цінову пропозицію (за умови її наявності). Якщо ж така цінова пропозиція відсутня – Ви втратите переважне право на продовження договору оренди.
Якщо електронний аукціон, у якому Ви не погодились на найвищу за розміром цінову пропозицію або наступну за розміром цінову пропозицію, буде визнано таким, що не відбувся внаслідок відмови переможця (переможців) від підписання протоколу або договору оренди, Орендодавець зобов’язаний оголосити новий аукціон на продовження договору оренди на тих самих умовах, відповідно можливість реалізувати переважне право на продовження договору оренди Вам буде надано знову.